Yeni kara delik Çukurova

Çukurova Havalimanı Yolcu Garantisi Tutmadı

İktidarın yap-işlet-devret (YİD) modeli kapsamında hayata geçirdiği Çukurova Havalimanı projesi, bütçeye uzun yıllar sürecek büyük bir yük getirdi. 10 Ağustos 2024 tarihinde açılan havalimanında, ilk 5 ayda yolcu garantisi tutmadı. İşletici firmaya 5 ay süresince 20 milyon 377 bin TL ödeme yapıldı. Havalimanı, 2035 yılı sonuna kadar yapımcı firma Favori A.Ş tarafından işletilecek ve yıllık 2 milyon 353 iç hat, 347 bin dış hat olmak üzere toplamda 2 milyon 700 bin yolcu garantisi verildi.

Yeni Zafer Doğuyor

CHP Adana Milletvekili Orhan Sümer, Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın yıllık 5 milyon yolcuya hizmet verirken kapatıldığını hatırlatarak, yerine aynı anda 5 kente hizmet vereceği açıklanan Çukurova Havalimanı’ndan 2024 yılında 1 milyon 918 bin yolcunun yararlandığını belirtti. Sümer, gerçekleşmeyen garanti sebebiyle işletmeci firmaya 20 milyon 377 bin TL ödeme yapıldığını ifade etti. Havalimanını 2035 yılına kadar işletecek firmaya toplamda 30 milyon 270 bin yolcu garantisi verildiğini dile getiren Sümer, “Bu garantiler için Adana Şakirpaşa Havalimanı’nı kapatma anlayışı, yeni bir Zafer Havalimanı faciasına yol açma eğilimindedir. Çukurova Havalimanı’nın altyapısı Devlet Hava Meydanları tarafından tamamlandı ve üstyapı işi YİD modeli ile gerçekleştirildi.” şeklinde konuştu.

Verilen yıllık 2 milyon 700 bin yolcu garantisi çerçevesinde, havalimanından 2024 yılında 1 milyon 918 bin yolcunun yararlandığı belirtildi.

‘Yandaşın Cebini Düşünen Anlayış’

155 milyon Euro bedelle ihale edilen Çukurova Havalimanı projesinde üstyapı işleri önce 196 milyon Euro’ya, ardından 244 milyon Euro ile Favori Çukurova Havalimanı İşletmeciliği’ne verildi. CHP’li Orhan Sümer, DHMİ’nin altyapıyı ve üstyapıyı kendi kaynakları ile yapabileceği halde, vatandaşın cebinden alınıp yandaşlara aktarıldığını vurguladı. Sümer, “Birçok havalimanının ıssız olduğu bir dönemde, yılda 12 bin 500 uçuş ve 5 milyon yolcu kapasitesi ile hizmet veren Adana Şakirpaşa Havalimanı’nı yandaşlara sermaye aktarımı amacıyla kapattılar.” ifadelerini kullandı.

Related Posts

Zor projede Türk şirket Tuna Nehri geçişini tamamladı

Kalyon İnşaat, Avrupa’nın en uzun doğal gaz boru hatlarından biri olan Romanya’nın Karadeniz Kıyısı – Podişor Doğal Gaz Boru Hattı projesinde, projenin en zorlu aşaması olan Tuna Nehri geçişini tamamladığını duyurdu. Tuna Nehri’nin altından maksimum derinliği 63 metre ve uzunluğu 1815 metre olan bu geçişin; zorlu jeolojik koşullarda özel mühendislik ve teknik kabiliyet ile gerçekleştirildiği belirtildi. Son fazı da başarıyla tamamlanan doğal gaz boru hattı projesinin, Avrupa’nın enerji arz güvenliğine önemli katkılar sunacağı vurgulandı.

Memur-Sen’den ‘yetersizlik’ tepkisi! Refah payı ve ek zam talebi…

Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, 2025 Haziran ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasının ardından memur maaşlarında refah payı ve iyileştirme yapılması gerektiğini vurguladı. Yalçın, yaptığı açıklamada, “Enflasyon artış hızı düşse de maaşlardaki …

CHP’li vekil Meclis gündemine taşıdı! “Çin tuzu yasaklansın”

CHP Niğde Milletvekili ve Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde yaptığı konuşmada, gıda ürünlerindeki sağlık riskleri, tarım zehirlerinin kullanımı ve denetim yetersizlikleri üzerine önemli …

Euro 4 yılın zirvesini gördü! ING’den yeni Euro tahmini

Euro’nun dolar karşısında dün 4 yılın en yüksek seviyesini görmesinin ardından ING, Euro’nun 1.20 dolara doğru yükselebileceği tahmininde bulundu.

Dolar ve Euro güne nasıl başladı?

Dolar ve Euro güne nasıl başladı?

Bu tarifeyi kim belirliyor?

Eski sürücü belgesini yenilemenin bedeli 15 lira iken, yeni sürücü belgesini yenilemenin bedeli 1760 lira. Tepkilere neden olan iki ücret arasındaki 117 kat fark, bu tarifeyi kimin nasıl belirlediği sorusunu akıllara getirdi.