Avrupalılar ABD ürünü almıyor

Avrupalılar ABD Menşeli Ürünlerden Uzak Duruyor: ECB Araştırması

EKONOMİ SERVİSİ – Avrupa Merkez Bankası’nın (ECB) araştırmasına göre, birçok Avrupalı artık bilinçli şekilde ABD menşeli ürünlerden uzak duruyor. Araştırmaya göre, tüketiciler yalnızca fiyat nedeniyle değil, siyasi sebeplerle de Amerikan ürünlerini boykot ediyor. Heinz ketçap, Lay’s cips, Levi’s kotları, Harley-Davidson motosikletleri ve Tesla araçlar hedefte. Bazıları Netflix hesaplarını kapattıklarını artık Amazon’u kullanmadıklarını sosyal medyada paylaşırken Nike yerine Adidas gibi Avrupalı muadillere yöneldikleri görülüyor.

Avrupa Merkez Bankası, tüketici davranışları üzerine yaptığı araştırmayla ilgili bir blog yazısında, “ABD’nin Avrupa ürünlerine yeni uyguladığı ticaret tarifeleri, Avrupalı tüketicilerin alışveriş sepetlerinde ne olduğunu iki kez düşünmelerine neden oluyor” denildi. 

Avrupalıların ABD menşeli ürünlere uzak durması, ABD-EU arasındaki ticari ilişkilerdeki gerginliğin tüketici tercihlerine de yansıdığını gösteriyor. ECB’nin araştırması, Avrupa tüketicilerinin siyasi hassasiyetlerini satın alma kararlarında etkili olduğunu ortaya koyuyor. Bu durum, Amerikan markalarının Avrupa pazarındaki paylarını olumsuz etkileyebilirken, Avrupalı şirketlerin rekabet gücünü artırabileceği öngörülüyor.

ABD-AB İlişkilerindeki Belirsizlik Tüketici Davranışlarını Etkiliyor

ABD’nin Avrupa Birliği ürünlerine yönelik tarife uygulamaları, Avrupalı tüketicilerde ABD menşeli ürünlere karşı bir tepki oluşturmuş durumda. Özellikle sosyal medya üzerinde paylaşılan mesajlar, birçok Avrupalının ABD markalarından vazgeçerek yerel ve Avrupa menşeli ürünlere yöneldiğini gösteriyor. Bu durum, Avrupa ekonomisi üzerinde de etkili olabilir ve Avrupa şirketlerinin rekabet gücünü artırabilir.

ECB’nin araştırmasına göre, tüketicilerin sadece fiyat değil, aynı zamanda siyasi ve sosyal sebeplerle de tercihlerini belirlediği görülüyor. Bu durum, küresel ticaretteki belirsizliklerin tüketici davranışlarını doğrudan etkilediğini gösteriyor. Avrupalıların ABD menşeli ürünlere olan ilgisizliğinin devam etmesi durumunda, Avrupa pazarında Amerikan markalarının zorlu bir rekabet sürecine girebileceği öngörülüyor.

Related Posts

ABD Çin’e yönelik vergileri tek taraflı düşürmeyeceğini açıkladı

Beyaz Saray, ABD’nin Çin’e yönelik tarifeleri tek taraflı olarak düşürmeyeceğini bildirdi. Beyaz Saray Sözcüsü Karoline Leavitt Çin’in taviz vermesi gerektiğini söyledi.

Malatya ve Bursa’daki bazı kuyular ile kaynaklar koruma altına alındı

Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü, Malatya ve Bursa’nın bazı ilçe ve mahallelerine içme ve kullanma suyu temin eden kuyu ve kaynakların koruma altına alınmasını kararlaştırdı.

Koca ilçede kala kala 7-8 kişi kaldı: Bittik biz

Osmaniye’nin Kadirli ilçesindeki hal kapanma noktasına geldi. Hal esnafı iş yapamamaktan dert yanarken denetimsizlikten şikayet etti. Korsan ticarete denetim yapılmasını talep eden esnaf, “Eskiden şimdiki satışın 50- 60 katıydı, 100 katıydı belki …

Hazine ve Maliye Bakanlığı önümüzdeki hafta çift ihaleye hazırlanıyor

Bakanlığın yayımladığı iç borç ihraç takvimine göre, 13 Mayıs Salı günkü ilk ihalede 4 yıl (1393 gün) vadeli, 3 ayda bir kupon ödemeli TLREF’e endeksli devlet tahvilinin yeniden ihracı yapılacak. 6 AYDA BİR KUPON ÖDEMELİ Hazine ve Maliye Bakanlığı …

Kiracılar ve ev sahipleri dikkat: Emlakçılara da yetki verildi

e-Devlet üzerinden kira sözleşmesi yapabilme yetkisi emlak danışmanlarına da verildi.

2024 yılında 1,5 milyon Türk vatandaşı komşuyu seyahat etti

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, “2024 yılında 710 bin Yunan vatandaşı Türkiye’yi ziyaret etti. Buna karşılık yaklaşık 1,5 milyon Türk vatandaşı Yunanistan’a seyahat etti.” dedi. İTO’da düzenlenen Türk-Yunan İş Forumu’nda konuşan …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir